יום שבת, 25 באפריל 2009

חזרה לעיר האורות

אחרי מספר ימים במרחבים הפתוחים ובנופים האין-סופיים הבנו כי יש צורך לשנות אווירה ואת התוכנית המקורית. במקור הינו אמורים להמשיך לעוד שתי פארקים (כשלושה ימים) אבל החלטנו לשנות ולהוריד את פארק ברייס מהמסלול ולהמשיך ישירות לפארק ציון. למזלנו הדרך עוברת ליד אגם פאול, האגם המלאכותי הגדול ביותר שבנה האדם (כך אומרים), ואם להיות מדיוקים האמרקיים בנו סכר על נהר קולורדו (אחד מני רבים בפרויקט ניצול הנהר לטובת חשמל) ויצרו אגם ענק לאורך מאות קילומטרים המגוון בנופו. נכנסנו לאזור recreation (שעשוע, בילוי) של הסכר שבו יש סירות, אגם, חופים וכו'. ישנו על שפת האגם ולמחרת השכרנו סירת מירוץ( איזה חוויה מטורפת). אם הילדים וכנרת לא היו מפריעים לי הייתי שט בשיא המהירות כל הזמן. שעתיים וחצי של הנאה צרופה. משם, ואחרי שהשארו את חיוכינו פרוס לאורך האגם, נסענו לפארק ציון. פארק זה שונה מהותית מכל אחד מהפארקים הקודמים שהינו: ראשית הוא מלא במים, ומכאן שגם יותר ירוק. לדעתי פארק זה יותר רלוונטי למשפחות מאשר גראנד-קניון, אם בקניון אתה נמצא על הצוק ורואה את הנוף מלמעלה, כאן אתה נמצא בקרקעית ויכול לטייל לאורכו של הנהר. גם בקניון יש יכולת כזו אך כדי לממשה אתה צריך להיות ללא ילדים. לפני שאעבור לחלק האורבני אכתוב כמה מילות סיכום על הפארקים שראינו עד כו וכמה insights לגביהם.
פארק עצי יהושוע (Joshua tree) – מרחבי מדבר אין-סופיים, שקט מטורף וכוכבים כחול על שפת הים.
פארק גראד-קניון (Grand canyon) – תמונת נוף יחודית ומדהימה, יחד עם זאת הפארק מאוד מתוייר ולא ממש ידידותי למשפחות עם ילדים קטנים.
פארק Glen Canyon National Recreation – ים כנרת אבל פי 1000. סירות, חופים, מים מתוקים, סקי וכו'.
פארק ציון (Zion) – נהר, נקיקים, שבילי הליכה בכל רמת קושי שאפשר לתאר, צוקים וצמחיה.
יהיה הפארק אשר יהיה המטייל האמריקאי פשוט לא מלכלך, נקודה. לדוגמא בפארק ציון, שעוברים בו בשנה כשלושה מליון תיירים, לא תראה!!!! אפילו חתיכת נייר בודדת או איזה שארית של פרוסה, פשוט לא תראה. התפיסה לגבי מיחזור קפצה כאן כמה מדרגות (במיוחד בשבילך – גיא מילמן) וכל פח מחולק לפחיות, פלסטיק וכל היתר. אומנם עדין לא אירופה אבל הרבה יותר מישראל.
אפילו אם אתה לא מטייל בעונת השיא (כמונו) כדי ורצוי להזמין מקום לינה, בטח בשמורות ובפארקים הלאומיים. לא לכולם יש יכולת הזמנת מקום ולכן רצוי להגיע לחניון מוקדם בכדי לתפוס מקום ולהמשיך את היום. זה מנגנון מאוד מסודר של רישום החלקה והתשלום עליה.
בפארק ציון ישנו שתי לילות, או ליתר דיוק לילה ושלוש רבעים. בלילה השני קמנו מוקדם בשלוש וחצי והתחלנו לנהוג לכיוון לאס-וגאס, רצינו וגמוע חלק ארי מהדרך כל עוד הילדים ישנים. לשם שינוי התוכנית הצליחה והילדים התעוררו רק בשעה האחרונה של הנסיעה. הגענו לעיר האורות של המערב בשעה תשע בבוקר אור ליום חמישי. לשם שינוי ולשם הגיוון לקחנו מלון ואם נהיה אמתיים עלות לילה במלון באמצע השבוע יותר זולה מעלות חניון לקארוון. ישנו לילה אחד במלון circus circus והבנו כי לעשות טיול כזה עם רכב ומלונות זה סיוט לא פשוט. הפריסה והקיפול לוקחים המון זמן. את הלילה השני כבר עשינו בחניון לקארוונים שנמצע על הstrip של לאס-וגאס.
מה אומר ומה אגיד יותר מצועצע מזה קשה למצוא אבל יחד עם זאת זאת עיר חובה. רק לטייל לאורך הstrip, שזה השדרה הראשית של העיר, ולראות לאורך 10 קילומטרים את פריס, ונציה, ניו-יורק, מצרים וכו' וכו'. פשוט טיול סביב לעולם ביומיים. הילדים לא הצליחו להירגע מכמות הגירויים הצבעוניים של האורות המרצדים. איזה פאר, הוד והדר. את היומיים בעיר העברנו בטיולים לאורך השדרה, קניות וחצי יום של בילוי בפארק שעשועים מקורה של המלון שיש בו לא מעט מתקנים המתאימים לילדים קטנים. מחר אנו עדין נבלה כמה שעות בעיר ונצא לכיוון פארק סקוייה (נסיעה די ארוכה) בהמשך נפגוש את הדובים החגים בפארק יוסימיטי ובעוד כמה ימים מהיום נגיע לסן-פרנסיסקו.