יום שני, 11 במאי 2009

ארץ השעשועים, השמש והלחות

כאשר אני כותב שורות אלו הגענו למחצית הטיול, אפשר להתחיל לספור לאחור, אפשר אולי להתחיל לסכם, אבל אפשר גם לראות את חצי הכוס המלאה ולדעת כי ישנם עוד 30 ימים מלאים בהרפתקאות, טיולים, הנאות וסיפורים.
אורלנדו שם גנארי לאזור שכולו עולם של שעשועים, פארקים, רכבות הרים, מתקנים משעשעים ועיקר מערכות כלכליות משומנות היטב. לא אכנס לזה עכשיו אבל צריך להגיע לכאן רק בכדי לראות כיצד צריך לתפעל עסק ענק העובד 14 שעות ביום 7 ימים ואורך כל השנה.
הגענו לאורלנדו אחרי טיסה קצרה של 5 וחצי שעות ושינוי אקלים קיצוני. אני לא ממש מצליח להבין את וול-דיסני שהחליט להקים את דיסני-אורלד דווקא באזור עם כזאת לחות. אנו עדין לא נמצאים בעיצומה של עונת הקיץ וכבר הטמפרטורת הינם בסביבות 35 מעלות עם % 75 לחות. אולי בדיעבד יש לזה חשיבה כלכלית שדורשת מהמבקר לקנות יותר שתיה. נחזור לעניינינו, הגענו למלון בשעות הערב המאוחרות ונכנסנו לחדר... איזה שוק קיבלנו (אם אשר להגיד על משהו שקיבלת אחרי ששילמת עליו) חדר או ליתר דיוק דירה: שני חדרי שינה שכל אחד פעמיים הקרוואן, לכל חדר מוצמד חדר אמבטיה הכולל ג'קוזי, מקלחת ושרותים. בדירה מטבח, שהלוואי והיה לי כזה בבית, עם כל מה שאפשר לחשוב, סלון ופינת אוכל- סך הכל 120 מ"ר לא כולל מרפסת הצופה לאגמון (אגם קטן). חבל שהינו צרכים לצאת משם כל יום בכדי ללכת לאיזה פארק...חייב לציין כי מחירי הלינה כאן נמוכים משמעותית מרוב האזורים המתוירים, וזולים באופן כללי.
את יומינו הראשון העברנו בטיול באזור הכולל ביקור ב-outlet הידוע של האזור, ואחרי ביקור או שניים באזורי קניות אני יכול להגיד בפה מלא כי בארץ יש הכל והמחירים לא כל כך יקרים כמו שנוטים לחשוב. קשה למצוא מציאות. אבל הכל גדול, נקי, מרשים, חניה לרוב ובחינם. גם אם לא קונים צריך לספוג את העניין.
ניצלנו את היום הזה בכדי לצמצם את הפרשי השעות, כי בכדי להנות ולנצל עד תום את הכניסה לפארקים יש צורך להיות שם עם הפתיחה קרי תשע בבוקר. נותרו לנו ארבעה ימים מלאים לשעשועים ולכן החלטנו כי שלושה מתוכם נבלה בפארקים ועוד יום התאוששות. לפני שארחיב אכתוב ואומר כי יותר משלושה ימים רצופים של פארקים ברצף עם ילדים קטנים זה כמעט בלתי-אפשרי, העייפות המצטברת אחרי יומיים שלושה מחייבת אותך לעצור ולמלא את המצברים מחדש.
את ביקורנו פתחנו בממלכת הילדים הלא היא דיסנילנד, במקום שאתאר וארחיב, רק אומר כי נכנסנו בתשע וחצי בבוקר ויצאנו משם באותה השעה רק 12 שעות מאוחר יותר, לא לפני שראינו את התהלוכה המפורסמת שלהם. איזה פארק, במיוחד מתאים לילדים קטנים. עולם שלם של חוויות, מתקנים, גירויים ואטרקציות. לשימחתנו (ולתיכנונו) לא הגענו בעונת השיא ובנוסף הינו שם באמצע השבוע כך שעומסים מיוחדים לא פגשנו. אומנם יצא לנו לעמוד פעם אחת אפילו כ45 דקות אבל כשאתה רואה את צורת וכמות הפיתולים של התור אתה מבין כי יכול להיות מצב של המתנה למעלה משעה וחצי. וזכותם יאמר שלפני כל כניסה למתקן מצויין לך מהו זמן ההמתנה הצפוי, לשיקולך. קחו את כל הסרטים הפופולרים של וול-דיסני ותתנו להם חיים ונפח של המציאות, תוסיפו תיבול של הנאה ושעשוע והרי קיבלתם נוסחה מנצחת. כפי שכתבתי פארק זה מתאים במיוחד לילדים קטנים שכן רוב מוחלט של המתקנים מתאים לדרישות גובה סבירות, אפילו עמית שגובהו 36" (92 סנטימטרים)נהנה עדלאידע. אחרי 12 שעות על הרגלים וללא שינה (של הילדים) אני יכול להגיד כי עברונו למעלה מ85% מהמתקנים בפארק ומיצינו אותו עד תום.
כולם כותבים כי עדיף לקנות כרטיס מראש לכמה שיותר ימים כ כך מקבלים הנחה פר-יום, אומנם הדבר נכון אבל לפעמים אין אתה רוצה להתחייב ולא ממש יודע כמה ימים באמת צריך. אז קחו עצה – אפשר לקנות כרטיס נניח ליומיים ואם וחליטים אחרי יומים כי רוצים להיכנס לעוד פארק של דיסני אז פשוט מגיעים עם הכרטיסים לקופה ועושים הארכה ומשלמים כאילו רכשתה מראש לכל התקופה. דיסני לא ממש מפרסמים את זה (ברור...)אבל אחרי ששילמת בדלפק הם יגידו לך כי אם תרצה להאריך זה אפשרי.
את היום השני העברנו בדיסני-הוליווד סטודיו והפעם העברנו בו "רק" שמונה שעות, אומנם הפארק הזה פחות מתאים לילדים קטנים באיחוד לאלה שאינם דוברי אנגלית מכיוון יש בו מופעים לרוב, יחד עם זאת ההנאה היא מרובה. ביום זה חזרנו קצת יותר מוקדם לדירה ונכנסנו לישון מכדי שנצבור כוחות למחר. צריך לזכור שבמהלך היום הטמפרטורה והלחות גובים את מחיר העייפות. את יומינו האחרון בשרשרת הבילויים העברו בsea world, קחו את הדולפינריום (ז"ל) ותכפילו בעשרים. איזה מופעים, איזה הצגה, איזה גודל פשוט חגיגה לעניים. יאמר לזכותם של האמריקאים שהם יודעם לעשות מופעים, הכל ענק ומתקתק כמו שעון שווצרי. אם כתוב כי המופע מתחיל בשלוש וחצי אז ניתן לכוון את השעון לפי זה. לא משאירים מקום לטעויות, לא משאירים מקום ליד הגורל. יצאנו משם בסביבות שש והיה ברור לנו כי מחר אנו נחים. אם מתכננים ללכת ליותר מקומות בילוי צריך לקחת בחשבון יום מנוחה כל יומיים שלושה של פארקים, באיחוד בחום של הקיץ או האביב.
את יומנו האחרון באורלנדו העברנו בבריכה ובמנוחה לגוף.

מחר אנו מתחילים את חציו השני של הטיול וחלקו השלישי – הקרוון בחוף המזרחי. מה יהיה? איך יהיה על כך ועל עוד דברים ברישום הבא.